طبق گزارش ها، رسیدگی به دعوای دسته جمعی 2018 علیه صفحه کلیدهای پروانه ای مک بوک اپل آغاز شده است.
طبق وب سایت تسویه حساب، پرداخت ها برای ادعاهای تأیید شده انجام می شود و مایکل بورکهارت از 9to5Mac گزارش داد که او دو چک غرامت در روز شنبه دریافت کرده است.
میزان غرامت دریافتی توسط کاربران واجد شرایط بسته به میزان تعمیرات مورد نیاز دستگاه آنها متفاوت است. اما برای برخی افراد، این می تواند به معنای دریافت یک یا چند چک به ارزش 395 دلار باشد.
پس از معرفی صفحه کلید پروانه ای اپل در سال 2015، شکایاتی در مورد چسبندگی و عدم پاسخگویی کلیدها، حساسیت به گرد و غبار و سایر مشکلات عمده وجود داشت. این شرکت در نهایت طرح مذکور را در سال 2019 رها کرد. این شکایت که در سال 2018 تنظیم شد، اپل را متهم کرد که از مشکلات صفحه کلید خود مطلع بوده و آنها را از مصرف کنندگان مخفی می کند.
اگرچه اپل ادعاهای شکایت دسته جمعی مبنی بر معیوب بودن صفحه کلیدهای پروانه ای را رد کرد و هیچ تقصیری را پذیرفت، اما پذیرفت که برای حل و فصل این پرونده 50 میلیون دلار بپردازد.
طبق وبسایت تسویه حساب اپل، افرادی که ظرف چهار سال پس از خرید یکی از مکبوکهای آسیبدیده، دو یا چند بار کیس را تعویض کردهاند، بین ۳۰۰ تا ۳۹۵ دلار غرامت دریافت خواهند کرد. دارندگان مکبوکهایی که تنها یک بار کیس اصلی خود را تعویض کردهاند، میتوانند تا ۱۲۵ دلار غرامت دریافت کنند. شاکیانی که فقط به تعویض کلید نیاز داشتند حداکثر 50 دلار دریافت خواهند کرد.
شاکیان دعوای دسته جمعی علیه کیبورد دارای مجوز مک بوک های اپل برای دریافت غرامت از این شرکت باید شکایت خود را طبق مهلت های تعیین شده در قرارداد ثبت کرده باشند. این قرارداد فقط برای مشتریانی اعمال می شود که لپ تاپ های آسیب دیده را در ایالت های کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینویز، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک و واشنگتن خریداری کرده اند.