اهل ادبمدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا در مصاحبه ای با CNBC می گوید فاجعه CrowdStrike و قطعی عظیم فناوری اطلاعات حدود 500 میلیون دلار برای شرکت هواپیمایی دلتا هزینه داشته است. خطوط هوایی دلتا که اکنون بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان از نظر درآمد است، در سال 1929 توسط کولت تأسیس شد. اورمان ولمن این شرکت تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین خطوط هوایی در ایالات متحده است.
به دنبال قطعی فناوری اطلاعات در 19 جولای (29 ژوئیه)، حدود 2200 پرواز خطوط هوایی دلتا متوقف شدند. پس از آن، باستین از مشتریان دلتا عذرخواهی کرد و گفت که این شرکت به شدت به خدمات مایکروسافت و CrowdStrike وابسته است و بیشترین آسیب را از این قطعی متحمل شده است.
باستین گفت که رقم زیان 500 میلیون دلاری نه تنها شامل درآمد از دست رفته، بلکه ده ها میلیون دلار خسارت هتل نیز می شود. دلتا تعداد بازپرداختها را به مشتریان اعلام نکرد، اما یک سخنگوی این تعداد را هزاران نفر اعلام کرد.
مجموع پروازهای لغو شده شرکت هواپیمایی دلتا در زمان قطع فناوری اطلاعات به 5000 پرواز رسید. این یعنی بیش از همه پروازها در سال 2019. پس از آن شرکت مجبور شد حدود 40000 سرور را به صورت دستی بازنشانی کند.
تحلیلگران تأثیر قطعی فناوری اطلاعات بر درآمد دلتا را صدها میلیون دلار تخمین می زنند. طبق گزارش ها دلتا با استخدام یک شرکت حقوقی به دنبال خسارت از مایکروسافت و CrowdStrike است. سرانجام، هفته گذشته وزارت حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد لغو پروازهای دلتا در پی فاجعه CrowdStrike آغاز خواهد کرد.