به گزارش خبرگزاری یکم جالب، بیتل توسط فردیناند پورشه طراحی شده بود و شکلی منحصر به فرد و منحنی های فراوان داشت و به دلیل مقرون به صرفه بودن، کاربردی بودن و قابل اعتماد بودن شهرت داشت. این طرح به نمادی از دهه 1960 تبدیل شد و ایده “کوچک زیباست” را تجسم کرد.
تولید سوسک در آلمان در اواخر دهه 1970 متوقف شد. با این حال، در سال 1998، فولکس واگن نیو بیتل معرفی شد، با هدف تسخیر ماهیت طراحی اصلی با لمس مدرنیته، اگرچه در واقعیت بیشتر شبیه یک فولکس واگن گلف بود. نسخه دیگری از این خودرو در سال 2012 عرضه شد، اما فروش به طور پیوسته در حال کاهش بود.
ایده ساخت فولکس واگن بیتل
ایده ساخت خودروی کوچکی بود که بتواند یک خانواده 5 نفره را در امتداد اتوبان های جدید آلمان با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حمل کند. قرار بود 990 رایشمارک هزینه داشته باشد که حدود 31 هفته دستمزد یک کارگر متوسط آلمانی در سال 1936 بود.
اما ساخت این خودرو با اختلافاتی با دیگر شرکت های خودروسازی همراه بود. خودروساز چک تاترا مدعی شد که پورشه از طرحهای آنها، بهویژه طرحهای مهندس هیتلر، هانس لدوینکا، کپی کرده است. تاترا اقدام قانونی کرد، اما هیتلر اتریش را اشغال کرد، کارخانه تاترا را تصرف کرد و نمایش خودروهای مشابه VW Ledwinka را ممنوع کرد. در سال 1961، فولکس واگن مبلغ قابل توجهی را در یک توافق خارج از دادگاه به تاترا پرداخت کرد. در آن زمان فولکس واگن به موفقیت جهانی دست یافته بود.
همچنین نام «بیتل» تا پس از پایان جنگ جهانی دوم برای این خودرو استفاده نشد. این برای تغییر تصویر خودرو از مرتبط بودن با تبلیغات نازی ها به یک ماشین شاد و روزمره انتخاب شد.
منبع: HISTORY OF YESTERDAY
227227