فولکس واگن مصمم است نسل بعدی گلف را برقی کند. این خودروی الکتریکی قرار است تا سال 2030 روانه بازار شود. اما آیا نسل فعلی گلف با موتور احتراق داخلی تنها 5 سال دوام خواهد آورد؟ کای گرونیتزمدیر توسعه فنی این شرکت مدعی است که نسل گلف Mk8 می تواند تا اواسط دهه آینده یعنی تا 11 سال دوام بیاورد.
به گفته گرونیتز، گلف فعلی ممکن است تا سال 2035 در خط تولید باقی بماند. 2035 سال از اجرای قانون ممنوعیت فروش خودروهای جدید که آلاینده های مضر تولید می کنند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می گذرد.
خودروهای با موتورهای احتراق داخلی همچنان ممکن است پس از قوانین اتحادیه اروپا فروخته شوند. اما تنها در صورتی که با سوخت های مصنوعی بدون کربن سازگار باشند.
تاریخچه نسل فولکس واگن گلف ممکن است قدیمی تر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید. نسل Mk8 این خودرو در سال 2019 با پلتفرم MQB عرضه شد. اما این پلتفرم همان پلتفرمی بود که نسل Mk7 گلف در سال 2012 استفاده کرد. در واقع نسل ششم فولکس واگن گلف فقط یک فیس لیفت سنگین از نسل قبلی خود بود.
نسل های Mk6 و Mk5 یکسان بودند و هر دو بر روی پلتفرم PQ35 عرضه شدند. Mk5 در سال 2003 معرفی شد و MK6 تا سال 2012 در خط تولید بود.بنابراین می توان نتیجه گرفت که چرخه به روز رسانی پلت فرم های گلف 13 سال است. معماری MQB تنها در یک سال به این رقم خواهد رسید.
به گفته گرونیتز، نسل Mk8 گلف پلت فرم MQB را به اوج رسانده و دلیلی برای تولید مدل جدید وجود ندارد. این نسل از فولکس واگن گلف به تازگی فیس لیفت شده است. اما شاید این فیس لیفت فقط یک به روز رسانی در اواسط چرخه باشد. اگر فولکس واگن واقعاً قصد دارد این خودرو را به مدت 11 سال (تا سال 2035) در خط تولید نگه دارد، حداقل انتظار یک به روز رسانی بزرگ دیگر را داریم.
گرونیتز ادعا می کند که فولکس واگن ممکن است این نسل گلف را زودتر از سال 2035 بازنشسته کند. زیرا پورشه (متعلق به گروه فولکس واگن) تولید مدل های ماکان و کیمن را به دلیل عدم انطباق این مدل ها با قوانین جدید امنیت سایبری اروپا متوقف کرد. اگر رعایت مقررات برای مدل گلف پرهزینه شود، احتمال توقف زودهنگام تولید این مدل وجود دارد.
با این حال، ادامه تولید نسل فولکس واگن گلف برای بیش از 15 سال غیرعادی نیست. این شرکت نسل Mk1 را با نام City Golf به مدت 25 سال حفظ کرد.