بنتلی با ساخت آخرین موتور 6 لیتری W12 خود در کارخانه این شرکت در Crewe، Cheshire، انگلستان، پایان یک دوره را رقم زد. برای بزرگداشت این مناسبت، تیم های بنتلی گرد هم آمدند و لحظاتی را به یاد سفر 21 ساله خود با این موتور نمادین اختصاص دادند.
داستان موتور W12 با انگلیسی ها از سال 2003 و معرفی آن در مدل Continental GT آغاز شد. اما ریشه های آن کمی قدیمی تر است. این موتور 6 لیتری که توسط فولکس واگن ساخته شد، اولین بار در سال 2001 با آئودی A8 معرفی شد. نسخه بنتلی آن در سال 2003 با دو توربوشارژر عرضه شد.
در طول دو دهه گذشته، موتور 12 سیلندر بنتلی راه خود را به تمام خودروهای این شرکت باز کرده است و توسعه آن برای دستیابی به قدرت بیشتر هرگز متوقف نشده است. این موتور که در ابتدا 552 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت گشتاور تولید می کرد، اکنون در بنتلی باتور، آخرین نسخه ای که از این موتور بهره می برد، 740 اسب بخار قدرت و 737 پوند فوت گشتاور تولید می کند.
اگرچه تولید W12 به پایان رسیده است، بنتلی خاطرنشان می کند که موتور یک شبه ناپدید نخواهد شد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی بنتلی، W12 موفق ترین موتور 12 سیلندر دوران مدرن است و از سال 2003 تاکنون بیش از 100000 دستگاه از آن ساخته شده است. طراحی منحصر به فرد این موتور که در واقع ترکیبی از دو موتور V6 است، باعث شده است به طور قابل توجهی کوتاه تر از یک V12 سنتی است.
دکتر ماتیاس ریب، عضو هیئت مدیره تحقیق و توسعه بنتلی، در مورد اهمیت موتور مورد بحث، گفت: “W12 اتومبیل ها و تجارت ما را با سرعتی استثنایی به جلو سوق داده است و به عنوان یکی از مهم ترین نوآوری ها در برجسته ما شناخته خواهد شد. تاریخ.” وی افزود: امروز پایان یک سفر تکاملی است که همکاران تحقیق و توسعه و تولید ما باید به آن افتخار کنند.
یک موتور پرچمدار جدید جایگزین W12 افسانه ای می شود. موتور جدید ترکیبی از یک موتور چهار لیتری توئین توربو V8 با حداکثر قدرت 592 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 187 اسب بخار است. این موتور هیبریدی که در بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025 نیز استفاده خواهد شد، در مجموع 779 اسب بخار قدرت و 738 پوند فوت گشتاور تولید می کند.