پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid جدید یک هیولای واقعی است. این خودرو قدرتمندترین پانامرا با 771 اسب بخار قدرت است. پورشه قبلا این خودرو را به پیست نوربرگ رینگ فرستاده بود که توانست یک دور کامل پیست افسانه ای را در 7 دقیقه و 24.17 ثانیه طی کند.
به لطف ویدئوی منتشر شده از پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid، می توانیم نمایشی از داخل کابین و دور کامل این مسیر را از دید راننده تجربه کنیم.
پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid در ویدیو به اندازه زمان ضبط شده سریع و خیره کننده به نظر نمی رسد. لارس کرنراننده پورشه در حالی که مناظر با سرعت از کنار او می گذرد بسیار باحال به نظر می رسد. حتی در سریع ترین نقاط پیست نیز هیجان خاصی در خودرو احساس نمی شود.
پانامرا در مسیر پیچ تند معروف شودنکروز که تقریباً در سه کیلومتری ابتدای مسیر قرار دارد به سرعت 278 کیلومتر در ساعت می رسد. اکثر خودروها در اینجا ثبات خود را از دست می دهند، اما پورشه به طور قابل ملاحظه ای پایدار باقی می ماند.
حتی در چالش برانگیزترین قسمت های پیست، خودرو پایدار است. نیمه دوم پیست بعد از پیچ کاروسل پر از پیچ های تند است که پانامرا بدون هیچ مشکلی می تواند از پس آن برآید.
در جاده اصلی مستقیم، کرن ماشین را به سرعت 301 کیلومتر در ساعت می رساند که کمتر از حداکثر سرعت آن 325 کیلومتر در ساعت است. اما 7 دقیقه و 24 ثانیه برای ثبت زمان نهایی کافی است.
قطعا مهارت راننده ای مانند کرن در ثبت این زمان خالی از تاثیر نبوده است، اما پکیج جدید آیرودینامیکی که نیروی رو به پایین را افزایش می دهد و سیستم تعلیق فعال که حرکات عمودی و پیچشی خودرو را کنترل می کند نیز باید قدردانی کرد.
جدا از صندلی مسابقه و قفسه رول که برای ایمنی نصب شده است، پانامرا مشابه نسخه استاندارد است که شامل تایرهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 نیز می شود.
پورشه ادعا می کند که این خودرو رکورد سریع ترین سدان لوکس مجهز به موتور هیبریدی را دارد. البته پانامرا سریع ترین سدان در کل پیست نوربرگ رینگ نیست، زیرا جایگاه سریع ترین سدان برقی در این پیست با زمان 7 دقیقه و 7.55 ثانیه در اختیار پورشه تایکان توربو GT تمام الکتریکی است.