یکم جالب:به گفته Alixpartners، در حال حاضر 137 برند خودروی برقی در چین فعالیت می کنند، اما تحلیلگران فکر می کنند که تنها 19 مورد از آنها تا سال 2030 سودآور خواهند بود. کارشناسان معتقدند که امروزه از هر 7 شرکت تنها 1 شرکت هنوز در پایان این دهه درآمد خوبی کسب خواهد کرد. .
پیشبینی میشود که نرخ بالای کاهش به دلیل جنگ بیرحمانه قیمتها باشد که در دو سال گذشته در بازار داخلی چین در جریان بوده و نشانهای از کاهش نشان نمیدهد. جنگ قیمت قبلاً به برخی از برندهای چینی آسیب رسانده است، از جمله WM Motor که در سال 2023 اعلام ورشکستگی کرد و Alixpartners انتظار دارد که برندهای چینی بیشتری را درگیر کند.
به گفته بلومبرگ، تحلیلگران پیش بینی می کنند که برندهایی که قادر به کسب سود نیستند، مجبور خواهند شد به طور کلی صنعت را ترک کنند یا مسیر خود را تغییر دهند و تنها بخش کوچکی از بازار خودرو را دنبال کنند.
در همین حال، شرکت هایی مانند BYD و تسلا موقعیت خود را تقویت خواهند کرد. ماه گذشته، کارشناسان Alixpartners گفتند که انتظار دارند خودروسازان چینی تا سال 2030 33 درصد از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص دهند.
منبع: ماشین های سواری
227322