با معرفی Rufus، چت ربات هوش مصنوعی آمازون، هوش مصنوعی دیگری وارد دنیای چت بات ها شد. ربات چت اکنون به صورت بتا برای همه کاربران آمریکایی در دسترس است. رونمایی از این چت بات پس از دوره آزمایشی آن در پایان فوریه 1402 انجام شد.
ظاهراً Rufus فقط در برنامه موبایل آمازون قابل استفاده است و نسخه وب وجود ندارد. از آنجایی که Rufus متعلق به آمازون است، یکی از ویژگی های اصلی آن کمک به کاربر در خرید است. این چت بات توصیه هایی در مورد معرفی محصول یا عملکردهای خاص محصول ارائه می دهد.
ظاهرا عملکرد روفوس در ارائه پاسخ تقریبا خوب و دقیق است. نکته مهم مربوط به لیست محصولات پیشنهادی این چت بات است و شامل محصولات تبلیغاتی نمی شود. این هوش مصنوعی گاهی اوقات فهرستی به ظاهر تصادفی از محصولات را همراه با بررسی ارائه می کند.
کاربر می تواند سوالات دقیق و مشخصی در مورد محصول Rufus بپرسد. اما به نظر می رسد که پاسخ ها مستقیماً از توضیحات محصول برداشته شده است. در ضمن این احتمال وجود دارد که توضیحات محصول حاوی اطلاعات نادرستی باشد.
Rufus به حساب هر کاربر متصل است. بنابراین می تواند مسئولیت تحویل کالای سفارش داده شده و مانند آن را بر عهده بگیرد. آمازون می گوید که Rufus با استفاده از پایگاه داده محصولات عظیم خود، همراه با نظرات مشتریان، پرسش ها و پاسخ های انجمن، و اطلاعات عمومی موجود از سراسر وب، آموزش دیده است.
با این حال، آمازون هنوز فاش نکرده است که این اطلاعات عمومی را از کدام وب سایت ها و برای چه هدفی جمع آوری کرده است. حتی تایید نشده است که آیا این وب سایت ها مربوط به خرده فروشی هستند یا خیر.