یکم جالب:در حالی که توجه زیادی به خودروهای الکتریکی معطوف شده است، تویوتا بی سر و صدا در حال توسعه یک نوآوری دیگر است: موتورهای احتراقی برای خودروهای هیدروژنی. به تازگی تویوتا کانسپت هیدروژن کرولا کراس را معرفی کرده است که تفکر این شرکت را در این راستا اثبات می کند و پتانسیل هیدروژن را به عنوان سوخت پاک برای خودروهای احتراق داخلی (احتراق داخلی) می شناسد.
این شرکت در حال سرمایه گذاری در انواع مختلفی از وسایل نقلیه مانند برقی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی پیل سوختی است. این همچنین به تویوتا اجازه می دهد تا به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند تقاضای مشتری و تفاوت های بازار جهانی را برآورده کند.
استراتژی جدید این شرکت فناوری احتراق هیدروژن است که یکی دیگر از حوزه های تلاش آنها برای خنثی سازی کربن است. مهندسان تویوتا یک کرولا GR را به موتور هیدروژنی مجهز کردند و آن را در مسابقه استقامتی Super Taikyu در ژاپن آزمایش کردند. در طول یک فصل مسابقه، خودرو شاهد افزایش 24 درصدی قدرت موتور و 33 درصدی در گشتاور بود، در حالی که برد خودرو 30 درصد افزایش یافت و زمان سوخت گیری از 5 دقیقه به 90 ثانیه کاهش یافت. این دستاورد یک نتیجه موفق در دنیای واقعی است زیرا راه را برای توسعه تجاری فناوری احتراق هیدروژن هموار می کند.
تویوتا علاوه بر گسترش تلاشهای مسابقهای خود، از کرولا کراس هیدروژن کانسپت رونمایی کرد، یک خودروی مفهومی در دنیای واقعی که فناوری احتراق هیدروژن را به نمایش میگذارد و از یک موتور 6 لیتری 3 سیلندر توربو جدید با فناوری تزریق مستقیم هیدروژن استفاده میکند. محصول نهایی یک خودروی پنج سرنشین است که بسیار کاربردی است و قدرت یک موتور بنزینی استاندارد را بدون آلایندگی ارائه می دهد.
کانسپت کرولا کراس H2 یک گام مهم رو به جلو در روایت احتراق هیدروژن تویوتا است. این واقعیت که تویوتا از وسایل نقلیه موجود استفاده کرده است، تطبیق پذیری و کاربرد جهانی احتراق هیدروژن در صنعت خودرو را ثابت می کند. از مزایای اصلی احتراق هیدروژن میتوان به سوختگیری سریع، عدم نیاز به تغییر فناوریهای موتور و عدم استفاده از عناصر با عرضه محدود مانند لیتیوم و نیکل اشاره کرد.
منبع: اکوتیسیا
54322