لندرور قوی ترین و مقاوم ترین مدل دیفندر را با پسوند Octa و قدرت 626 اسب بخار معرفی کرد. لندروور یک موتور 4.4 لیتری توئین توربو V8 زیر کاپوت قرار داده است، از پیشرفته ترین سیستم تعلیق و صندلی های بهتر برای خودروی جدید خود استفاده کرده است تا این هیولای مورد علاقه طرفداران را بسازد.
لندروور دیفندر اکتا قدرتمندترین دیفندری است که این شرکت تا به حال ساخته است. موتور این خودرو 881 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که باعث می شود دیفندر اکتا بتواند در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر گشتاور این موتور از 1800 دور در دقیقه تا تقریباً 6000 دور در دقیقه در دسترس است.
Defender Acta نام خود را از شکل هشت ضلعی الماس گرفته است که به گفته لندرور نشان دهنده قدرت است. این خودرو حدود 28 میلی متر بالاتر از سایر دیفندرها قرار دارد تا فضای بیشتری در زیر خودرو برای عبور از موانع ایجاد کند. برای افزایش پایداری، چرخ های خودرو 68 میلی متر به بیرون رانده شده اند.
لندروور از بازوهای تعلیق طولانی تر و قوی تر برای افزایش قدرت و بهبود حرکت چرخ ها در مسیرهای خارج از جاده استفاده کرده است.
Defender Acta برای اولین بار از سیستم تعلیق 6D Dynamics لندروور استفاده می کند. این سیستم تعلیق فعال به جای میله ضد رول از سیستم هیدرولیک استفاده می کند. به این ترتیب، خودرو می تواند سیستم تعلیق را برای هندلینگ بهتر در جاده سفت کند، آن را برای راحتی نرم کند، یا برای حداکثر حرکت چرخ ها در هر محور، آنها را کاملاً مستقل حرکت دهد.
برای متوقف کردن دیفندر جدید با لاستیکهای سفارشی 33 اینچی گودیر، از دیسکهای ترمز جدید 400 میلیمتری در چرخهای جلو با کالیپرهای قدرتمند 6 پیستونی برمبو استفاده شده است.
لندروور حالت رانندگی جدیدی به نام Octa برای عملکرد بهینه در مسیرهای خاکی ایجاد کرده است. حالت رانندگی Acta از کنترل پرتاب خارج از جاده و تنظیمات ویژه ABS برای سطوح ناهموار استفاده می کند. این حالت می تواند به طور خودکار تشخیص دهد که روی چه سطحی رانندگی می کنید و تنظیمات را به طور خودکار اعمال می کند.
لندروور گلگیرها را پهن کرده است تا لاستیکهای پهنتر و برآمدگی چرخها را در خود جای دهد. گلگیرهای جدید به معنای سپرهای جدید نیز هستند. سپر جلو از منافذی برای جریان هوای بیشتر به محفظه موتور استفاده می کند و سپر عقب دارای چهار خروجی اگزوز است. در زیر خودرو صفحات محافظ تعبیه شده است که شامل یک محافظ آلومینیومی در زیر سپر جلو می باشد.
در نمای داخلی دیفندر اکتا به صورت استاندارد از چرم قهوه ای استفاده شده و دو نوع روکش Ultrafabrics این شرکت به صورت آپشن قابل سفارش است. Defender Acta از صندلیهای Body and Soul جگوار لندرور استفاده میکند که شامل سابووفر در صندلی و پشتی صندلی برای تجربه شنیداری بهتر است.
طبق گفته لندروور، Defender Acta در مجموع 13960 تست بیشتر از Defender معمولی را پشت سر گذاشته است. این تست ها برای اثبات دوام دیفندر در سرعت های بالا در داخل و خارج از جاده طراحی شده اند.
قیمت لندروور دیفندر اکتا جدید از 152000 دلار شروع می شود. مدل Edition One در سال اول عرضه با قیمت 167800 دلار به فروش می رسد.