در ماه آگوست، کاخ سفید میزبان اولین کنفرانس اقتصاد تولیدکنندگان محتوا خواهد بود که گروهی از شخصیت های برجسته رسانه های اجتماعی و متخصصان صنعت را دعوت می کند تا در مورد موضوعاتی مانند حریم خصوصی داده ها، پرداخت های منصفانه، هوش مصنوعی و سلامت با کاخ سفید گفتگو کنند. مقامات روان صحبت کن
کریستین تاممدیر دفتر استراتژی دیجیتال کاخ سفید با اعلام این خبر افزود: اولین کنفرانس اقتصاد تولیدکنندگان محتوا در کاخ سفید نشان دهنده تعهد دولت به تولیدکنندگان محتوا است و ما کار با دیجیتال را یکی از اولویت های خود قرار داده ایم. سازندگان، و ما مشتاق هستیم تا با این افراد در مورد اینکه چگونه این زمینه بر زندگی مردم تأثیر می گذارد و چگونه می توانیم به آنها در تصمیم گیری های سیاسی کمک کنیم، درگیر شویم.
دفتر استراتژی دیجیتال کاخ سفید، نهادی جدا از کمپین بایدن، اکنون در معرض تهدید است و با توجه به قدرت اجتماعی تولیدکنندگان محتوای آنلاین، حتی فردی را برای مدیریت میمها استخدام کرده است. این کنفرانس حدود سه ماه قبل از روز انتخابات برگزار می شود و شامل بحث های اصلی و جلسات کوچکتر خواهد بود.
در سال 2021، زمانی که واکسنهای کرونا منتشر شد، دولت بایدن با اینفلوئنسرها کار کرد تا مردم را به واکسینه شدن تشویق کند.
بر اساس تحقیقات، نیمی از بزرگسالان حداقل گاهی اخبار خود را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند و تلاش های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در این زمینه منطقی به نظر می رسد. جو بایدن علیرغم تلاش برای مسدود کردن TikTok در آمریکا، کمپین انتخاباتی خود را در این پلتفرم راه اندازی کرده است.