از ابتدای فروردین امسال تغییراتی در ساختار افیلیو ایجاد شد که نتایج آن نشان می دهد تعداد ناشرانی که در بهار از طریق افیلیو کسب درآمد کرده اند نسبت به زمستان سال گذشته 96 درصد افزایش داشته است.
پلتفرم Afilio به عنوان یکی از زیرمجموعه های Smartek به دو طرف معامله یعنی فروشنده یا عرضه کننده محصول و تبلیغ کننده یا ناشر به عنوان یک سیستم همکاری در فروش خدمات می دهد. Afilio از ابتدای سال جاری تغییراتی را در مکانیزم خود اعمال کرده است. این تغییرات شامل افزایش سقف کمیسیون، طرح تشویقی ناشران، اختصاص کمیسیون به دسته موبایل و تغییر سطح ناشران از جمله این تغییرات است.
افزودن تنوع بیشتر محصولات برای درآمدزایی برای ناشران: در ساختار جدید، کمیسیون هر محصول در لایه های دقیق تری تعیین می شود و با اضافه شدن تنوع بیشتر محصولات، انتخاب تولید محتوای هدفمند در محصول و دسته بندی مورد نظر را برای شرکت های وابسته آسان می کند.
سقف کمیسیون: سقف کمیسیون از 200000 تومان به 500000 تومان برای هر عدد تغییر کرده است.
کمیسیون سیار: کلیه ناشران سطوح محتوا محور و شبکه های اجتماعی با توجه به محتوای هدفمندی که در حوزه موبایل تولید می کنند، در صورتی که سفارش ثبت شده آنها از لینک خاصی در دسته موبایل باشد، واجد شرایط دریافت پورسانت دسته موبایل می باشند.
طرح تشویقی: به منظور ترغیب رسانه ها به تولید محتوای هدفمند، برای اولین بار موضوع جایزه ای برای رسانه ها در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:
اگر رسانه های محتوا گرا به ثبت سفارش مستقیم در لایه محصول منجر شوند، 50 درصد کمیسیون بیشتر در آن دسته دریافت خواهند کرد.
به عنوان مثال رسانه X محتوای هدفمند و ارزشمندی در مورد محصول M تولید می کند. پس از آن، سفارشی ثبت می شود که شامل محصول M از همان لینک است. در این صورت، اگر کمیسیون محصول M به طور کلی 1٪ باشد، رسانه X کمیسیون 1.5٪ دریافت می کند.
همچنین این تغییرات باعث شده تعداد ناشران و رسانه ها تغییر کند.
تعداد ناشران ثبت نام شده در فصل بهار نسبت به ناشران ثبت نام شده در زمستان سال گذشته 22 درصد افزایش داشته و تعداد رسانه ها نیز در همین بازه زمانی 37.6 درصد افزایش داشته است.