یکم جالب:Tourbillon با وجود شباهت آن به Chiron، مشتق شده از این خودرو نیست، زیرا یک ابرخودروی کاملاً جدید با بدنه و پلت فرم جدید است. سیستم تعلیق، شاسی مونوکوک و موتور هیبریدی V-16 همگی جدید هستند. به پرچمدار 1800 اسب بخاری بوگاتی سلام کنید!
طراحی کلی Tourbonne ما را به یاد محصولات فعلی بوگاتی مانند Mistral، La Vauxhall Navague و حتی Chiron می اندازد. اما جزئیات فوق العاده خاص آن را از سایر هایپرکارها متمایز می کند. قسمت جلویی دارای یک دماغه بزرگتر با جلوپنجره گسترده تر است. چراغ های اصلی خودرو در حال حاضر بسیار باریکتر از قبل شده اند و مانند Chiron از 4 المان نورپردازی L شکل در داخل آن استفاده شده است. نمای جلو به گونه ای طراحی شده است که برخلاف Chiron، چراغ ها در پشت دماغه و جلوپنجره قرار گرفته اند. دریچه های زیر چراغ های جلو به ورودی های جانبی بزرگ کمک می کند. تغییر طراحی برف پاک کن خودرو و انتقال آن به مرکز شیشه جلو نیز قابل توجه است. نیازی به گفتن نیست که بوگاتی این خودرو را طبق معمول در انبوهی از فیبر کربن ساخته است.
در نمای جانبی با همان امضای معتبر بوگاتی مواجه هستیم. طراحی C شکل که این بار فاصله بیشتری با محور عقب خودرو دارد. یکی از مهم ترین تغییرات ظاهری این خودرو به درهای دو طرفه و رو به بالا برمی گردد که زیبایی فوق العاده زیادی به Tourbion بخشیده است.
نمای عقب بسیار آشنا به نظر می رسد. چراغ های این بخش از همان سبک و روند هایپرکار La Vouchog Navagh استفاده می کنند. قسمت کلی چراغ های عقب به گونه ای طراحی شده است که نماد بی نهایت را تداعی می کند. نمای بیرونی دارای یک دیفیوزر ویژه است که درست از پشت کابین سرنشینان شروع می شود و عملاً از دید پنهان می شود. بال عقب فعال را می توان به سمت بالا حرکت داد تا در کاهش سرعت عملکرد خوبی داشته باشد. همه اینها بر روی یک سیستم تعلیق کاملاً جدید چند پیوندی سوار می شوند که 45 درصد سبک تر از Chiron است.
بوگاتی Tourbillon خود را اثری عالی و جاودانه می بیند. هنگامی که درهای دوتایی فعال الکتریکی را باز می کنید، اولین چیزی که به چشم می آید، کیلومترشمار و سنج های آنالوگ خیره کننده است. سه صفحه نمایش بزرگ که به فرمان چسبانده شده اند، همه چیز را از سرعت گرفته تا دور موتور، مقدار سوخت، دمای موتور و غیره نمایش می دهند.
این قطعه توسط برند معروف ساعت سوئیچ طراحی و تولید شده و با چرخاندن فرمان ثابت می ماند. در همین حال، در کنسول مرکزی، سوئیچ های آلومینیومی، کنترل های چرخشی و یک اهرم شفاف که موتور V-16 را روشن می کند، خواهید دید. همه اینها برای دادن ظاهری جاودانه به Tourbillon است، با این حال یک صفحه نمایش مخفی در بالای کنسول مرکزی نیز وجود دارد.
گزارش های قبلی در مورد موتور درست بود. Tourbonne یک هیولای 8.3 لیتری است که تا 9500 دور در دقیقه می چرخد و بدون توربوشارژر 1000 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. Cosworth به توسعه این خودروی تنفس طبیعی کمک کرد. این موتور علیرغم اینکه به طور قابل توجهی از W-16 بزرگتر است، تنها 250 کیلوگرم وزن دارد. مهمترین ویژگی این موتور در نیمه دیگر آن است.
ما در مورد موتور هیبریدی این خودرو صحبت می کنیم. محور جلو دارای دو موتور الکتریکی است که با موتور سوم در عقب کار می کند که به چرخش چرخ های عقب کمک می کند. یک بسته باتری 25 کیلووات ساعتی که در مرکز نصب شده است، قدرت را فراهم می کند و 800 اسب بخار به ترکیب موتور اضافه می کند. بنابراین خروجی ترکیبی به 1800 اسب بخار می رسد و به شرطی که تایرهای سفارشی میشلین Pilot Sport Cup 2 چسبندگی کافی داشته باشند، Tourbion تنها در 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.
Tourbion در 5 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت و در 10 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت استاندارد 380 کیلومتر در ساعت در کمتر از 25 ثانیه اتفاق می افتد، مگر اینکه کلید سرعت مخصوص را نصب کرده باشید. هنگامی که این ویژگی فعال می شود، Tourbonne بال بزرگ عقب خود را پایین می آورد و به حداکثر سرعت 444 کیلومتر در ساعت می رسد.
با وجود باتری و موتورهای الکتریکی، بوگاتی می گوید Tourbion سبک تر از Chiron است. این خودرو همچنین می تواند در شهر بدون استفاده از موتور V-16 رانده شود. این بدان معناست که تنها با موتور الکتریکی خود می تواند 59 کیلومتر را طی کند. بوگاتی در حال حاضر آماده صحبت در مورد زمان شارژ توربیون نیست.
اگرچه امروز شاهد این خودرو هستیم، اما تولید آن تا سال 2026 آغاز نخواهد شد، زمانی که اولین خودرو از 250 خودروی تولیدی تحویل داده شود. در حال حاضر، Torbion در مرحله آزمایش است. قیمت اولیه توربیون 3.6 میلیون یورو، حدود 3.9 میلیون دلار (معادل 230 میلیارد تومان) است.
54322