با توقف تولید نیسان GT-R تا عرضه مدل R36، تنها خودروی اسپرت نیسان در حال حاضر مدل Z است. اما به نظر می رسد که این خودروساز ژاپنی قصد دارد محصولی دیگر در کلاس پایین تر از Z روانه بازار کند.
پس از توقف تولید نیسان سیلویا در سال 2002، زمزمه هایی مبنی بر بازگشت این خودرو به گوش می رسید که اکنون با صحبت های یکی از مدیران ارشد نیسان به واقعیت تبدیل شده است. آخوان اسپینوزامعاون استراتژی محصولات جهانی نیسان در مصاحبه با Top Gear اعلام کرده که احتمالاً شاهد عرضه نسل جدید سیلویا خواهیم بود.
به گفته اسپینوزا، نیسان سیلویا قدرت و قیمت رقابتی زیادی برای جذب مشتری خواهد داشت. جزئیات بیشتری از این خودرو ارائه نشده است. اما می توان حدس زد که قیمت سیلویا جدید بین نیسان Z با قیمت پایه حدود 43000 دلار و GT-R خارج از کلاس با قیمتی در حدود 121000 دلار باشد.
از نظر قدرت، سیلویا جدید قوی تر از موتور 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو در نیسان Z با 400 اسب بخار قدرت خواهد بود. اما نمی تواند با موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو GT-R با 565 اسب بخار قدرت برابری کند.
یکی از مشکلات پیش روی خودروهای اسپرت بازار محدود آنهاست. همین موضوع باعث می شود تولید چنین خودروهایی توجیه اقتصادی نداشته باشد. به گفته اسپینوزا، تنها راه بازگشت سیلویا، توزیع گسترده جهانی این خودرو برای جبران هزینه های توسعه و ساخت آن است.
با این حال، حتی با فرض بازگشت سیلویا، مشخص نیست که آیا این خودرو از موتور احتراق داخلی استفاده خواهد کرد یا خیر. نیسان اوایل سال جاری اعلام کرد که دیگر روی موتورهای بنزینی سرمایه گذاری نخواهد کرد. در همین حال، رقبای نیسان مانند تویوتا، مزدا و سوبارو همچنان به آینده موتورهای بنزینی با سوخت های کربن خنثی اعتقاد دارند.
اگرچه ممکن است برای دوستداران خودروهای اسپرت جذاب نباشد، اما تولید یک مدل کراس اوور از سیلویا گزینه کم خطرتری برای نیسان است. نیسان قبلاً به طور غیرمستقیم نسخه ای از SUV را با نشان Z ساخته است. Fairlady X ترکیبی از مورانو و Z طراحی شده توسط دانشجویان نیسان گاکوئن بود.
اگرچه ایده یک سیلویا جدید هیجانانگیز به نظر میرسد، اما ممکن است معقولتر باشد که یک خودروی اسپورت ارزانتر در اسلات پایینتر از Z معرفی کنیم. قیمت ارزانتر میتواند جوانان بیشتری را جذب کند که توانایی پرداخت بیش از 40000 دلار را ندارند. Z.
موفقیت همکاری تویوتا و سوبارو در تولید GR86 و BRZ نشان می دهد که می توان همکاری چند برند برای ساخت خودروی اسپرت را اجرایی کرد و هزینه های آن را توجیه کرد و نیسان نیز می تواند از چنین استراتژی برای سیلویا استفاده کند. .