کارشناس سابق AMD Retracing به تیم DXR کوالکام پیوست و بر روی ویژگی های Direct X 12.2 برای بهبود GPU Adreno کار می کند. هدف بهبود سایهزنهای مش، نمودارهای کاری و بهینهسازی درایورها در برنامهها است. به عنوان یادآوری، شیدرهای مش به بازی ساز کمک می کنند تا اشکال چند وجهی را در بازی با قدرت و کنترل بیشتری نسبت به سایر شیدرها پردازش کند.
تراشه های Snapdragon X Elite کوالکام عملکرد فوق العاده ای در زمینه هوش مصنوعی از خود نشان دادند. اما در زمینه های دیگر، از جمله قابلیت های گرافیکی، گرافیک Adreno یکپارچه به طور قابل توجهی از رقبا عقب است.
به نظر می رسد کوالکام به ضعف خود پی برده است و می خواهد پشتیبانی از گرافیک آدرنو تراشه های اسنپدراگون را برای هر دو پلتفرم موبایل و ویندوز افزایش دهد. در این راستا با استخدام متخصص AMD retracing قصد داریم از تجربیات آن استفاده کنیم پریتوش کولکارنی دارد
پریتوش در پستی در X می گوید که به تیم نمونه سازی درایور DXR کوالکام خواهد پیوست تا روی ویژگی های پیشرفته بسته DX12.2 کار کند. DX12.2 یک سطح ویژگی در DirectX 12 Ultimate است که پیشرفت های قابل توجهی در ردیابی پرتو، گرافیک و سایه زن ها به ارمغان می آورد. Pritosh مسئول توسعه ردیابهای مسیر مبتنی بر CPU/GPU و کتابخانه ردیابی پرتوهای HIPRT AMD بود.
ردیابی پرتویی روشی برای تولید تصاویر با کیفیت بالا با ردیابی پیکسل ها است. این تکنیک در تولید تصاویر واقعی با کیفیت بالا استفاده می شود و نسبت به سایر روش ها از کیفیت بالاتری برخوردار است. از طرف دیگر، اجرای الگوریتم زمان بیشتری می برد.
پریتوش در پستی نوشت: «من به تیم نمونهسازی درایور Qualcomm DXR میپیوندم و به ویژگیهای اولیه DX12.2 (DX12 Ultimate) مانند DXR، مش سایهزنان، نمودارهای کاری و کمک به تیم Graphics Archive در بهبود گرافیک Adreno کمک خواهم کرد. در X.
تست های عملی، از جمله تست PCWorld، نشان می دهد که پلتفرم Adreno برای بازی های سخت افزاری مناسب نیست. حداقل تا زمانی که صنعت بازی شروع به انتشار نسخه های سازگار با ARM کند. سرانجام، کوالکام راه درازی در زمینه کامپیوتر دارد. این شرکت توانست در زمینه محاسبات هوش مصنوعی بدرخشد. اما از نظر عملکرد CPU و GPU همچنان از رقبا عقب است.