یکم جالب:در آینده، سه نسخه متمایز از آئودی E-Tron GT وجود خواهد داشت: S E-Tron GT، RS E-Tron GT، و پرچمدار RS E-Tron GT Performance.
این خودروی جدید نقش قدرتمندترین و سریع ترین خودروی تولیدی آئودی را بر عهده می گیرد. موتور 912 اسب بخاری E-Tron GT هنوز پشت هیولای 1019 اسب بخاری Taycan Turbo GT قرار دارد. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.5 ثانیه زمان نیاز دارد که دو دهم ثانیه کمتر از پورشه است.
نسخه های ضعیف تری مانند RS E-Tron دارای شتاب 2.8 ثانیه و قدرت 845 اسب بخار هستند. نسخه پایه e-tron دارای 671 اسب بخار قدرت برای ثبت شتاب 3.4 ثانیه است. حداکثر سرعت مدل های دارای نشان RS به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. هر سه مدل این خودرو دارای ترکیب دو موتوره هستند که امکان حرکت تمام چرخ را فراهم می کند. آئودی می گوید پیکربندی تک موتوره و دیفرانسیل عقب برنامه ریزی نشده است.
سدان برقی آئودی همچنین دارای بسته باتری ارتقا یافته است. ظرفیت انرژی قابل استفاده از 84 کیلووات ساعت به 97 کیلووات ساعت افزایش یافته است. این در حالی است که وزن آن 9 کیلوگرم کاهش یافته است. خبرهای خوب بیشتری در مورد باتری وجود دارد، زیرا اکنون حداکثر توان شارژ 320 کیلووات را پشتیبانی می کند، در حالی که قبلاً 270 کیلووات بود. در شرایط ایده آل، باتری از 10 تا 80 درصد در 18 دقیقه شارژ می شود. آئودی E-tron GT اکنون حداکثر برد 608 کیلومتر را ارائه می دهد.
باتری تنها قطعه سخت افزاری نیست که وزن کم کرده است، زیرا موتور الکتریکی عقب تقریباً 9 کیلوگرم سبک تر از قبل است. آخرین مدل E-Tron GT مجهز به سیستم تعلیق بادی دو محفظه و دو سوپاپ است. این ویژگی می تواند ارتفاع خودرو را بین 2.1 تا 3 اینچ در ثانیه کاهش دهد تا هنگام عبور از دست اندازها، راحتی را به حداکثر برساند.
آئودی می گوید تا زمانی که قیمت گذاری برای بازار ایالات متحده منتشر نشود، نسخه S از 135200 دلار در آلمان شروع می شود و قدرتمندترین RS E-Tron GT Performance با قیمت 172200 دلار خواهد بود. میلیارد و 160 میلیون تومان) به فروش می رسد.
منبع: موتور 1
227322