یکم جالب:_ فورد در هفته جاری نتایج مالی سه ماهه دوم خود را منتشر کرد و فاش کرد که هزینه های فراخوان و گارانتی این شرکت در سه ماه گذشته به 2.3 میلیارد دلار رسیده است که روزانه 25.5 میلیون دلار (روزی 1480 میلیارد تومان) برای شرکت هزینه داشته است. است.
این خودروساز ابتکارات متعددی را برای بهبود کیفیت محصولات خود به اجرا گذاشته است، اما نتایج این تلاش ها بلافاصله قابل مشاهده نیست. فورد افزایش هزینه را به خودروهایی نسبت می دهد که در اوج شیوع ویروس کرونا و قبل از آن، زمانی که مشکلات زنجیره تامین تولید جهانی خودرو را مختل کرد، ساخته شده اند.
طبق داده های اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ها، فورد امسال 37 فراخوان برای بیش از 3.5 میلیون خودرو صادر کرده است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است. کرایسلر با 36 فراخوان در سال جاری با کمی بیش از 2.2 میلیون خودرو در رتبه دوم قرار دارد.
طبق گفته فورد در اوایل سال جاری، این شرکت در تلاش است تا کیفیت اولیه خود را بهبود بخشد. به گفته این شرکت، 30 درصد مشتریان کمتری تحت تأثیر فراخوان ها در سال 2023 نسبت به سال 2022 قرار گرفتند.
منبع: موتور 1
322