رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه انتصاب و ارزیابی طرح جهش تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی 1403 از 20 اردیبهشت آغاز و فردا (31 خرداد) پایان می یابد، گفت: هدف از این کار شناسایی است. دانش آموزان با شخصیت، هوش و ظرفیت های روانی خاص. و اصلاح یا بهبود و ارتقاء فرآیند تدریس و یادگیری آنها.
حجت الله الماسی در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه مهم ترین مولفه های جهش تحصیلی دانش آموزان، ارزیابی هوش، شخصیت، آمادگی جسمانی، عاطفی، ذهنی، بالینی و در نهایت عملکرد تحصیلی آنان است، افزود: تمامی فرآیندهای جهش تحصیلی نظام مند و بر اساس مفاد مندرج است. در دستورالعمل های ارسال شده از ثبت درخواست. در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه راه اندازی شده و پس از آن با انجام فرآیندهای مربوطه توسط اولیا در سامانه سیرت نوبت دهی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه در صورت موفقیت دانش آموزان در سنجش هوش و بالینی برای شرکت در آزمون پایه تحصیلی به مدرسه معرفی می شوند، ادامه داد: والدین دانش آموزان باید به شناخت صحیح توانمندی های فرزندان خود توجه داشته باشند و از درخواست جهش تحصیلی که بر اساس نیازهای واقعی فرزندانشان نیست. انجام دادن
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه جهش تحصیلی در برخی موارد به فرآیندهای رشد رشدی دانش آموزان آسیب می زند، ادامه داد: والدین باید به ارزشیابی های انجام شده در مراکز سنجش جامع اعتماد قاطع داشته باشند و از انجام خارج از مدرسه خودداری کنند. ارزشیابی و ورود به مراکزی که مدعی آمادگی دانش آموزان برای قبولی در آزمون پرش تحصیلی هستند باید از آن اجتناب کنند.
به گزارش ایسنا، متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.
پرش تحصیلی در دوره ابتدایی انجام می شود و امکان پرش از پایه های دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم وجود دارد.
خانواده هایی که فکر می کنند فرزندشان مستعد و توانمند است می توانند موضوع جهش تحصیلی را با مدیر مدرسه در میان بگذارند.
پرش تحصیلی فقط یک بار امکان پذیر است و پرش برای بار دوم منوط به تصمیم کمیسیون (حوزه آموزش) و سایر مقررات می باشد.
دانش آموزان باید در تمام دروس آن پایه و پایه های قبلی به سطح “بسیار خوب” پیشرفت دست یافته باشند.
انتهای پیام