فورد کاهش درآمد تعدیل شده را در سه ماهه دوم سال 2024 اعلام کرد. این خودروساز همچنان با مشکلات پرهزینه کیفیت و تجارت خودروهای الکتریکی خود دست و پنجه نرم می کند که به سود شرکت لطمه زده است. به دنبال این خبر، سهام فورد در معاملات پس از ساعت کاری 12 درصد سقوط کرد.
این خودروساز مستقر در دیترویت سود تعدیل شده 47 سنت به ازای هر سهم را منتشر کرد که به میزان قابل توجهی کمتر از انتظارات تحلیلگران از 68 سنت بود.
جیم فارلیمدیرعامل فورد از زمان تصدی سمت خود در سال 2020، حل مشکلات کیفی این خودروساز را در اولویت قرار داده است. از آن زمان، فورد یک مدیر ارشد کیفیت جدید استخدام کرده و برخی از شیوه های تولید خود را برای جلوگیری از اشتباهات تغییر داده است. اما همچنان بیشترین تعداد فراخوان خودرو را دارد.
جان لالرمدیر مالی فورد گفت که بیشتر هزینه های گارانتی مربوط به خودروهای قدیمی است که قبل از سال 2021 تولید شده اند. هزینه های گارانتی در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه قبل 800 میلیون دلار افزایش یافته است.
به گفته لاور، اقدامات انجام شده در این سه ماهه به دلیل افزایش هزینه های گارانتی بوده که معمولاً فقط یک بار برای خودروهای تولید شده قبل از سال 2021 انجام می شود. در نیمه دوم سال 2024، فورد انتظار دارد هزینه های مربوط به گارانتی مطابق با انتظارات شرکت باشد.
فورد پیش بینی سالانه خود را برای درآمد قبل از بهره و مالیات در محدوده 10 تا 12 میلیارد دلار حفظ کرد.
خودروسازان سنتی برنامه های تولید خودروهای الکتریکی خود را کم اهمیت جلوه داده اند. این موضوع به دنبال کاهش تقاضا، تغییر به سمت خودروهای هیبریدی و رقابت شدید با تسلا و سازندگان خودروهای الکتریکی چینی در بازارهای جهانی رخ داده است.
فورد قصد داشت یک SUV برقی سه ردیفه را در یک کارخانه کانادایی مونتاژ کند، اما سپس اعلام کرد که پیکاپ های F-150 در آنجا تولید خواهد شد. این شرکت تلاش هایی را برای افزایش تولید خودروهای هیبریدی و توسعه پلت فرمی برای خط تولید خودروهای الکتریکی کوچکتر و ارزانتر انجام داده است.
فورد در سه ماهه دوم سال 2024 ضرر عملیاتی 1.1 میلیارد دلاری را برای بخش خودروهای الکتریکی و نرم افزاری خود به ثبت رساند که بیش از 1.3 میلیارد دلار ضرر در سه ماهه اول بود. مدیران انتظار دارند این بخش از شرکت تا پایان سال حدود 5.5 میلیارد دلار زیان ببیند.