قبل از اینکه Toys “R” Us، برند معروف اسباب بازی به دلایل مختلف به سمت نابودی کشیده شود، طرفداران زیادی داشت. این شرکت اکنون ویدیوی جدیدی را به اشتراک گذاشته است که گفته میشود اولین تبلیغ مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی Sora (Sora) شرکت OpenAI تهیه شده است.
Sora در ماه فوریه همه را با تولید ویدیوهای واقعی و باورنکردنی مبتنی بر هوش مصنوعی شگفت زده کرد. این شگفتی زمانی دوچندان شد که مدیر ارشد فناوری OpenAI از افشای منبع داده های آموزشی ابزار خودداری کرد.
اگرچه گفته می شود OpenAI فناوری تولید ویدئو با هوش مصنوعی را به هالیوود ارائه کرده است، یکی از اولین سازمان هایی که به طور عمومی آن را پذیرفت، شرکت مدیریت برند WHP Global بود. این شرکت قبلاً مجوز برند Toys “R” Us را به فروشگاه هایی مانند Macy's داده است و قصد دارد فروشگاه های بزرگتری را با این نام راه اندازی کند. همه شعبه های زنجیره ای میسی اکنون دارای یک بخش اسباب بازی هستند، اما این بخش ها معمولاً از چند راهرو با تعداد محدودی اسباب بازی تشکیل شده اند و دیگر از انبارهای عظیم اسباب بازی Toys “R” Us خبری نیست.
لازم به ذکر است که در بیانیه مطبوعاتی WHP Global ادعا نشده است که این ویدیوی تبلیغاتی کاملاً با هوش مصنوعی Sora ساخته شده است. مطابق با نیک کلرف، کارگردان ویدئو، آژانس Native Foreign، به عنوان سازنده تبلیغات Toys “R” Us، حدود 12 نفر را برای تکمیل فرآیند تولید و همچنین جلوه های بصری (VFX) استخدام کرد. به گفته کلوروف، حدود 80 تا 85 درصد کار روی سورا انجام شده است.
ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی بسیار واقعی و جذاب مانند آنچه برای Toys “R” Us تولید شده است، قدرت بسیار بالای مدل هوش مصنوعی سورا در تولید ویدئو را نشان می دهد. نکته مهم این است که سورا همچنان در حال برداشتن اولین گام ها در این مسیر است و تصور پیشرفت های ابزار مذکور در آینده واقعاً هیجان انگیز به نظر می رسد.