وب سایت Verge در گزارشی اختصاصی می نویسد که استراتژی برند Xbox در اکثر نقاط جهان (از جمله اروپا، خاورمیانه و آفریقا) در حال تغییر است. ظاهراً مایکروسافت میخواهد تبلیغ کنسولهای ایکس باکس را در آن مناطق متوقف کند و روی سرویسهای بازی ابری مانند اشتراک Xbox Game Pass تمرکز کند.
گزارش جدید The Verge مطابق با سیاست هایی است که اخیراً از مایکروسافت دیده ایم. غول ردموند اخیراً تلاش کرده است تا به شدت بر خدمات بازی های ابری و اجرای بازی ها بر روی چندین پلتفرم تمرکز کند. مایکروسافت قبلاً گفته بود که گیمرها برای تجربه بازی های ایکس باکس لزوماً نیازی به خرید ایکس باکس ندارند.
The Verge در گزارش خود به نقل از چندین منبع آگاه می نویسد که مدیران مایکروسافت تصمیم گرفته اند کنسول های ایکس باکس را در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در اولویت قرار دهند و استراتژی خود را برای تبلیغ و انتشار بازی ها تغییر دهند.
اگر گزارش Verge درست باشد، شاهد تغییر چشمگیری در استراتژی مایکروسافت خواهیم بود. این گزارش به تلاش های مایکروسافت برای ارتقای اشتراک Game Pass، به ویژه برای کاربران جدید اشاره می کند.
مایکروسافت هنوز به گزارش Verge پاسخی نداده است.