یکم جالب:همانطور که از تناسبات و استایل رنو گرند کولئوس مشخص است، این خودرو اساساً جیلی Xingyue L است که در سال 2021 معرفی شد. با این حال، به عنوان اولین همکاری جیلی و رنو، بیش از چند پنل بدنه باز را در خود جای داده است.
جلو دارای یک مشبک مشبک و ورودی های هوای جدید با چراغ های LED است. از سوی دیگر، قسمت عقب با تغییرات جزئی در سپر و درب عقب به روز شده است.
این شرکت همچنین تریم Esprit Alpine، پرچمدار سری Grand Koleos را به نمایش گذاشت. این تریم با سازهای آبی، نشان آلپاین روی گلگیرها و رینگ های آلیاژی 20 اینچی منحصر به فرد متمایز می شود. فضای داخلی با تم تیره و دوخت آبی و آلکانترا تزئین شده است. تمام تریم ها دارای صفحه نمایش سه گانه 12.3 اینچی جیلی هستند که بیشتر داشبورد را پوشش می دهد.
رنو گرند کولئوس دارای طول 4780 میلی متر (188.2 اینچ) و فاصله بین دو محور 2820 میلی متر (111 اینچ) است. این ابعاد آن را بزرگتر از نسل قبلی کولئوس و شاسی بلندهای Astral و Espace برای اتحادیه اروپا می کند. فضای داخلی به طور انحصاری در پیکربندی پنج نفره موجود است.
رنو گرند کولئوس مانند برادر چینی خود، جیلی Xingyue L، از معماری CMA استفاده می کند که توسط ولوو XC40 و چندین مدل از Geely و Lynk & Co نیز استفاده می شود. در زیر کاپوت، گزینه هایی برای پیشرانه های بنزینی و هیبریدی وجود دارد.
مدل هیبریدی شامل یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی است که در مجموع 242 اسب بخار قدرت تولید می کند. همچنین یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ بنزینی وجود دارد که 208 اسب بخار قدرت تولید می کند. در هر دو حالت، نیرو به محور جلو منتقل میشود و مدل بنزینی نیز گزینه تمام چرخ متحرک را ارائه میکند.
رنو گرند کولئوس از پاییز امسال در کره عرضه خواهد شد. در حال حاضر مشخص نیست رنو قصد دارد این مدل را به بازارهای دیگر صادر کند یا خیر.
منبع: ماشین های سواری
54322