یکم جالب:مینی بوس هونگچی به فرآیند تست خودروهای خودران پیوسته و در خیابان های چین دیده شده است. علاوه بر مینیبوس بدون راننده، رسانههای چینی گزارش دادند که هونگچی در حال آزمایش یک ربات تاکسی است. شایان ذکر است که پیشتر در 10 ژوئیه، Hongqi اعلام کرد که برای آزمایش جاده ای نسل سوم رباتاکسی سطح 4 خود از پکن چراغ سبز دریافت کرده است. هونگچی همچنین خاطرنشان کرد که ربات تاکسی این شرکت بیش از 100000 کیلومتر رانندگی مستقل را در منطقه آزمایشی انجام داده است.
در جلوی مینی بوس، زبان طراحی خانواده هونگچی مانند جلوپنجره آبشار کرومی حفظ شده است. در نمای جانبی این مینی بوس دارای دو درب و سنسور لیدار می باشد. در داخل، میله های فلزی متعدد، یک دکمه قرمز (احتمالا یک دکمه توقف اضطراری)، صندلی ها و یک پانل سقف وجود دارد.
بر اساس تحقیقات Renub، داده های Global Market Insights نشان می دهد که اندازه بازار جهانی خودروهای خودران در سال 2023 به 2 تریلیون دلار خواهد رسید، در حالی که اندازه بازار خودروهای خودران چین در سال 2023 به 8.01 میلیارد دلار خواهد رسید.
با تغییر صنعت خودرو از برقی شدن به هوشمندسازی، فناوری خودران نیز در چین به سرعت رشد کرده است. در عین حال، برخی از مردم می ترسند که وسایل نقلیه بدون راننده مشاغل آنها را تصاحب کنند و در مورد برخی از جنبه های ایمنی وسایل نقلیه بدون راننده مطمئن نیستند. به عنوان مثال، در ماه مه امسال، مردم در ووهان چین در اینترنت شکایت کردند که تاکسی ربات LuoBoKuaiPao Baidu باعث ایجاد ترافیک شده است. این نوع خودروها رفتارهای غیرعادی مانند توقف بی دلیل در وسط جاده یا توقف در هنگام پیچیدن از خود نشان می دهند.
همانطور که وسایل نقلیه بدون راننده در جامعه رایج تر می شوند، جالب است که ببینیم چگونه در زندگی ما جا می گیرند.
منبع: carnewschina
322