اپل امروز یک کمپین تبلیغاتی جدید با تمرکز بر مرورگر سافاری راه اندازی می کند. این کمپین با شعار «مرور وب شما در حال نظارت است» مستقیماً به مرورگرهای دیگر مانند کروم حمله می کند. به گفته اپل، سافاری با ارائه چندین راه حل امنیتی قدرتمند از اطلاعات مرور شما محافظت می کند.
وبلاگ WebKit اپل مقاله جدیدی را منتشر کرده است که جزئیات Privacy Browsing 2.0 را برای Safari منتشر کرده است.
اعلان اپل چند چیز را که ممکن است هنگام استفاده از مرورگرهای دیگر رخ دهد برجسته می کند. این حوادث شامل جمع آوری داده های کاربر و جمع آوری داده های مکان و نقض حریم خصوصی از طریق افزونه های مرورگر است.
به گفته اپل، سافاری چندین راه حل امنیتی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربر ارائه می دهد. یکی از ویژگی های مهم پیشگیری از ردیابی هوشمند است. در طول سال ها، اپل از یادگیری ماشینی برای کمک به محافظت از کاربران در برابر ردیابی ناخواسته استفاده کرده است. در حالی که ردیاب ها را متوقف می کند، عملکرد عادی وب سایت ها را مختل نمی کند.
هر بار که از یک وب سایت بازدید می کنید، داده های مربوط به دستگاه شما (مانند پیکربندی سیستم) جمع آوری می شود. برخی از شرکت ها از این داده ها برای شناسایی منحصر به فرد دستگاه شما استفاده می کنند که به عنوان اثر انگشت شناخته می شود.
برای جلوگیری از سوء استفاده از دادههای کاربر، سافاری با هر بار بازدید، نسخه سادهتری از پیکربندی را به وبسایت ارائه میکند که تشخیص شما از سایر کاربران را برای وبسایت دشوار یا غیرممکن میکند.
یکی دیگر از ویژگی هایی که اپل تعریف می کند، محافظت از ردیابی لینک است. برخی از وب سایت ها برای ردیابی کاربران در وب سایت های دیگر اطلاعات اضافی را به پیوندهای خود اضافه می کنند. اپل با حفظ عملکرد پیوند، این اطلاعات اضافی را از پیامها و ایمیلهای کاربران حذف میکند. همچنین، حالت مرور خصوصی اپل این اطلاعات را از لینک ها حذف می کند.
اپل در این کمپین حالت مرور حریم خصوصی مرورگر سافاری را معرفی می کند که نسبت به قبل بهبود یافته است. اکنون این حالت سافاری در برابر ردیاب ها و افرادی که می خواهند به دستگاه های شما دسترسی داشته باشند مقاومت بیشتری دارد. همچنین، وقتی از دستگاه استفاده نمی کنید، مرور خصوصی قفل می شود تا زمانی که از دستگاه خود دور هستید نگران چیزی نباشید.
در کمپین اپل، این شرکت بر حفظ حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی و وب نیز تمرکز کرده است. این شرکت با شعار “مرورگری را انتخاب کنید که واقعا از حریم خصوصی شما محافظت می کند” به کار خود ادامه می دهد.