یکم جالب:_ به گفته مدیرعامل پارس خودرو، کادیلاک (P90) یا همان آل 90 ایرانی تا پایان سال جاری وارد بازار می شود. عبدالله سلطانی ثانی با اعلام این خبر از برنامه این شرکت برای تولید نسخه برقی خودروی P90 خبر داد و افزود: تولید نسخه برقی خودرو کادیلا (P90) یکی از برنامه های شرکت پارس خودرو در راستای توسعه سبد محصولات الکتریکی
کادیلا برای اولین بار در 28 فروردین 1402 معرفی شد، کادیلا در اصل همان خودروی محبوب تندر 90 است که سایپا تصمیم گرفت آن را ایرانی کند و با نام کادیلا وارد بازار کند. این خودرو ابتدا P90 نام داشت اما در نهایت نام نهایی کادیلاک برای آن انتخاب شد.
طراحی جلوی کادیلا یا P90 محافظه کارانه و مدرن به نظر می رسد و از طراحی خسته کننده و خسته کننده Al90 حذف شده است. قسمت پایین سپر به صورت اسپرت طراحی شده که عموما با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.
طراحی نمای جانبی به جز اضافه شدن ابزارهای کوچک روی گلگیر تغییری نکرده است. قسمت پشتی این خودرو نیز مدرن طراحی شده و شکل آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می اندازد. به طور کلی طراحی بیرونی کادیلاک مدرن و محافظه کارانه است، اما در عین حال با بدنه ساده آن متناقض است.
طراحی داخلی خودرو مشابه آل 90 و ساندرو بوده و به جز اضافه شدن برخی امکانات مانند صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی و کیلومترشمار جدید، تغییرات دیگری در آن اعمال نشده است.
موتور ME16 که در اصل موتور تیوفایو پلاس است در این خودرو وجود دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینه رنو! نام اصلی این موتور EC5 است که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو 2008 و سیتروئن C3)، تارا، رانا پلاس و 207 استفاده می شود.
به این ترتیب یک موتور 3 نام می گیرد: EC5 (پژو سیتروئن)، TU5+ (ایران خودرو) و ME16 (سایپا). خروجی این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است. مشخص است که گیربکس 5 سرعته دستی با نام 5F18PE نیز در شاهین استفاده می شود که وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک کادیلاک با گیربکس DAE معرفی می شود.
58322