گزارش ها نشان می دهد که هیچ راه حلی برای حل مشکل بی ثباتی و از کار افتادن پردازنده های نسل 13 و 14 اینتل وجود ندارد. اما اینتل با تمدید دو سال گارانتی پردازنده های معیوب سعی در بهبود وضعیت دارد.
تیم آبی در بیانیهای به The Verge نوشت: “اینتل متعهد است از همه مشتریانی که در حال حاضر یا در آینده علائم خرابی و بیثباتی پردازندههای دسکتاپ نسل سیزدهم و چهاردهم خود را تجربه میکنند، پشتیبانی کند. ما پشت محصولات خود ایستادهایم و جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت. در مورد تمدید گارانتی دو ساله در روزهای آینده.”
پردازنده های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل قبلا دارای گارانتی سه ساله بودند. به این ترتیب صاحبان این پردازنده ها می توانند از این پس از گارانتی پنج ساله بهره مند شوند.
اینتل پیش از این اعلام کرده بود که علت اصلی مشکلات ناپایداری پردازنده های دسکتاپ نسل سیزدهم و چهاردهم وجود باگ در میکروکد آنهاست. این آسیب پذیری باعث می شود که پردازنده ولتاژی بالاتر از حد مجاز درخواست کند و در نتیجه خارج از محدوده امن خود کار کند. اینتل قول داده است که یک بروزرسانی میکروکد برای رفع مشکل تا اواسط آگوست (اواخر اوت 1403) منتشر خواهد شد. اما این به روز رسانی نمی تواند پردازنده های آسیب دیده را تعمیر کند و تنها راه جایگزینی آنهاست.