یکم جالب:_ نیکو روزبرگ، قهرمان فرمول یک، خودروی پروژه یک خود را در سال 2018 سفارش داد، اما باید شش سال برای تحویل منتظر ماند. یک ویدیوی جدید به ما نشان میدهد که این ماشین F1 واقعا چقدر در جاده دشوار است.
موتور 1.6 لیتری توربوشارژ V-6 مرسدس بنز پروژه یک باید هر 50000 کیلومتر یک بار بازسازی شود. برای حفظ این موتور چیزهای بیشتری وجود دارد، زیرا رویه راه اندازی Project One باید طبق دستورالعمل دنبال شود.
نیکو روزبرگ این اشتباه را مرتکب شد که قبل از اینکه موتور به دمای دلخواه خود برسد، خودرو را پیش از موعد خاموش کرد. اگر او این کار را شش بار متوالی انجام می داد، مرسدس او را از استفاده مجدد منع می کرد. در همین حال، یک مالک پروژه وان در این شرایط باید با مرسدس تماس بگیرد و درخواست کند که نیرویی برای باز کردن یخ خودرو بفرستند.
5 تا 8 دقیقه طول می کشد تا موتور احتراقی به دمای مطلوب برسد. شایان ذکر است که این هایپرکار همیشه در حالت تمام برقی روشن می شود. موتور بنزینی تا زمانی که مبدل کاتالیزوری به 932 درجه فارنهایت نرسد، روشن نمی شود. فرآیندی که بین 60 تا 90 ثانیه طول می کشد. در این مدت، Project One مانند یک ماشین الکتریکی رفتار می کند.
هنگامی که موتور احتراقی روشن می شود، سریع ترین خودروی تولیدی در نوربرگ رینگ صدایی چشمگیر ایجاد می کند. به حدی که مرسدس بنز این هایپرکار را با هدفون های حذف نویز عرضه می کند، زیرا ممکن است برخی افراد صدای 120 دسی بل را طاقت فرسا بدانند.
مدیرعامل مرسدس AMG اعتراف کرد که Project One پیچیده ترین خودرویی است که تاکنون توسط مرسدس بنز ساخته شده است و معتقد است که هرگز تکرار نخواهد شد. این برند آلمانی پیش از این تولید مجدد خودروهای جاده ای با موتور F1 را به دلیل مقررات سختگیرانه آلایندگی رد کرده بود. تنها 275 واحد از پروژه وان با دست ساخته خواهد شد.
منبع: موتور 1
227322