دبیر ستاد توسعه فرهنگی و فناوری های نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اعزام تیمی از شرکت های خلاق و دانش بنیان به نمایشگاه اسباب بازی روسیه از انعقاد قرارداد صادراتی خبر داد. به ارزش 100000 دلار در زمینه اسباب بازی.
دکتر مسعود حسنلو در گفت وگو با ایسنا. مقدمه آبادانی ایران را تغییر نگرش در عرصه های فرهنگی و هویتی دانست و گفت: این اقدامی است که ماشین ها با همه اهمیتی که دارند نمی توانند آن را اجرا کنند، اما فعالیتی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، صنایع خلاق و نرم است. فن آوری ها
وی خاطرنشان کرد: در این راستا دریچه جدیدی برای تعامل با روسیه در حوزه صنایع خلاق باز کردیم و تفاهم نامه های جدیدی با نقاط مختلف این کشور منعقد کردیم.
حسنلو اعزام تیم های بازرگانی از شرکت های خلاق به روسیه را از دیگر اقدامات ستاد توسعه نرم و فرهنگی معاونت علمی عنوان کرد و اظهار داشت: تعامل این تیم ها در زمینه هایی مانند اسباب بازی منجر به صادرات شد. و این موفقیت مرهون حضور کنسرسیوم صادرات اسباب بازی در نمایشگاه بود. اسباب بازی روسیه مشخص شد.
دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی خاطرنشان کرد: این کنسرسیوم در فاز اول موفق به انعقاد قرارداد صادراتی به حجم 100 هزار دلار شده است. این عدد ممکن است زیاد نباشد، اما یک شروع است.
حسنلو با اشاره به حضور ایران در رویداد بازار محتوای جهانی روسیه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 7 شرکت دانش بنیان و خلاق حضور داشتند که منجر به دست آوردها و عقد قراردادهای خوبی شد به گونه ای که برای برخی مجموعه ها، شروع کسب و کار همکاری با این طرف روسیه بود.
وی ادامه داد: در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ هم در ارائه دستاوردهای صنایع خلاق به کشورهای بریکس و هم در ایجاد تفاهم با بخش های مختلف حضور خوبی داشتیم. این دستاوردها با همکاری رایزن فرهنگی ایران در روسیه حاصل شد.
دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی با تاکید بر اینکه ظرفیت های خوبی در حوزه خلاق در کشور وجود دارد، ابراز امیدواری کرد با دادن ضریب مناسب به این حوزه، شاهد موفقیت های بیشتری در این زمینه باشیم. رشته.
حسنلو با بیان اینکه صنایع خلاق از چند جهت برای ما حائز اهمیت است، یکی از جنبه های این صنایع را اقتصادی و درآمدزایی دانست و افزود: در کل دنیا یکی از جذابیت های صنایع خلاق درآمدزایی است. و ما گزارش های زیادی در ایران داریم که این موضوع را تایید می کند.
وی ظرفیت ایجاد اشتغال را از دیگر ابعاد مهم صنایع خلاق برشمرد و یادآور شد: وجه سوم این صنایع که از سایرین اهمیت بیشتری دارد هویت سازی آن خواهد بود. ارتقای هویت، رفاه و وفاق اجتماعی، موضوعات مطرح شده در حوزه محیط زیست، زبان فارسی و ارتباط مردم با مدارس علمیه و قرآن و همه اینها در بستر صنایع اتفاق خواهد افتاد. به عبارت دیگر علیرغم اینکه این صنعت یک صنعت پولساز و اشتغال زا است، می تواند مسائل اجتماعی و فرهنگی را نیز حل کند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی افزود: به همین دلیل است که صنایع خلاق به عنوان یکی از صنایع اولویت دار تعریف می شوند و انتظار داریم در کشوری که فرهنگی دارد این اهمیت بیش از پیش درک شود. زیر ساخت.
به گزارش ایسنا، در سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، اهدافی برای توسعه صنایع و شکل فرهنگی پیش بینی شده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– کسب مقام اول در تولید و صادرات محصولات فرهنگی بومی در منطقه و جهان اسلام
– ایجاد حداقل 5 برند معتبر بین المللی در زمینه فناوری فرهنگی و نرم
– کسب سهم 2 درصدی از بازار سینمای جهان
– کسب حداقل رتبه چهارم گردشگری منطقه و جذب بیست میلیون گردشگر
– رسیدن به سهم 30 درصدی بازی های دیجیتال در بازار کشور
– ایجاد حداقل 5 پلت فرم جدید و موفق فناوری نرم
– تولید 270 عنوان کمیک استریپ با میانگین تعداد حداقل 5000 نسخه
– تولید و نمایش بین المللی حداقل 30 فیلم پویا تا افق
– دستیابی به اسباب بازی های تولید داخل به سهم حداقل 20 درصدی ارزش بازار اسباب بازی کشور در سال آینده.
انتهای پیام