معاون مشارکت های مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه مشارکت مردم می تواند از جهات مختلف در رونق مدرسه سازی تاثیرگذار باشد، گفت: سال گذشته شاهد ورود هزار میلیارد تومانی خیران بودیم.
رضا مظلوم ساکی در گفت وگو با ایسنا. وی با بیان اینکه موضوع مشارکت مردمی در حوزه مدرسه سازی بسیار مهم است، گفت: مسئولیت اجتماعی و اشاعه فرهنگ مدرسه سازی در بستر مشارکت داوطلبانه و مردمی در جامعه صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته استان تهران در زمینه مشارکت و همراهی خیرین در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی روند رو به رشدی داشت، افزود: این رشد به حدی بود که شاهد ورود 1000 میلیارد تومانی بودیم که بی نظیر بود. در نوع خود این همکاری و مساعدت مردمی نشان دهنده توجه و تعامل ویژه خیرین و نیت خیرخواهانه افرادی است که در راه عشق به فرزندان کشور گام بر می دارند.
معاون مشارکت های مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه با حضور موثر و جدی خیرین در استان تهران، کارگاه ساختمانی و نهضت بزرگ مدرسه سازی تشکیل شده و روز به روز در حال توسعه است و ادامه دارد، گفت: : این نوید روزهای امیدوار کننده را می دهد. .
مظلوم ساکی با بیان اینکه با توجه به نقش آفرینی خیرین در مدرسه سازی در سال های اخیر، حمایت از خیرین ابزاری قدرتمند در توسعه مدرسه سازی است، اظهار داشت: تقویت و حمایت از این نیک اندیشان باید به عنوان یکی از اولویت های اصلی مدرسه سازی مورد توجه قرار گیرد. سیاست گذاران و دولت ها .
وی با بیان اینکه مشارکت های مردمی می تواند از جهات مختلف بر رونق مدرسه سازی تاثیرگذار باشد، افزود: مشارکت در امر مدرسه سازی، مشارکت در مقاوم سازی، اهدای زمین، اهدای آپارتمان، خرید تجهیزات مدارس و طرح یاران از جمله کمک های مردمی است.
معاون مشارکت های مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه حدود 30 درصد مدارس استان تهران فرسوده هستند و یا به ناچار شاهد شلوغی کلاس ها هستیم ادامه داد: برای نوسازی این مدارس میلیاردها تومان اعتبار نیاز است. طبق آمار یک سوم مدارس فرسوده و فاقد ایمنی لازم هستند و در صورت عدم نوسازی یا ایمن سازی این مدارس، همانطور که در گذشته در حوادث ناشی از فرسودگی مدارس شاهد بوده ایم، احتمال بروز خسارت در مدارس وجود دارد. آینده.
مظلوم ساکی تعداد زیادی از مناطق کم برخوردار شهرستان های استان تهران با تراکم جمعیت و مهاجرت بی رویه را فاقد مدرسه و امکانات آموزشی لازم دانست و گفت: به همین دلیل کودکان و نوجوانان با هوش و استعداد بالا قادر به ادامه تحصیل نیستند. .
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند نقش مهمی در توسعه جامعه و مدرسه سازی داشته باشد چرا که با تشویق به مشارکت فعال مردم در فرآیندهای تصمیم گیری و توسعه می توان جامعه ای باثبات و متحد ایجاد کرد.
انتهای پیام