طبق گزارش زومیت، خانواده خودروهای الکتریکی Neue Klasse آیندهنگر BMW با رونمایی از یک نمونه اولیه کوپه کاملتر میشود. به گزارش اتوبلاگ، این خودرو از موتورهای الکتریکی داخل چرخ (هاب) بهره می برد که می تواند تحولی در طراحی و عملکرد خودروهای برقی ایجاد کند.
استفاده از موتورهای درون چرخ از دیرباز به عنوان راه حلی برای بهبود عملکرد خودروهای الکتریکی پیشنهاد شده است. این موتورها مستقیماً در چرخ ها قرار می گیرند و مزایایی مانند فضای بیشتر در بدنه و آزادی عمل بیشتر در طراحی را به همراه دارند. با این حال وزن بیشتر این موتورها چالش هایی را برای سیستم تعلیق خودرو ایجاد می کند.
در تصویر لو رفته از نمونه اولیه، عدم وجود کالیپر ترمز (قطعه ای که لنت ترمز را به دیسک فشار می دهد) چشمگیر است. این نشان می دهد که BMW احتمالاً سیستم ترمز را در موتور داخل چرخ ادغام کرده است. اگرچه این راه حل می تواند پیچیدگی بیشتری را به سیستم اضافه کند، اما با توجه به سابقه نوآوری BMW، انتظار می رود که بر این چالش غلبه کند.
جزئیات فنی زیادی در مورد پلت فرم جدید وجود ندارد، اما BMW قبلاً اطلاعاتی را هنگام معرفی نسخه سدان این خودرو در اواخر سال 2023 به اشتراک گذاشته بود. بر اساس این اطلاعات، نسل جدید باتری های BMW 20٪ تراکم انرژی و 30٪ بیشتر ارائه می دهند. سرعت شارژ سریعتر از مدل فعلی i4.
ب ام و می گوید که علاوه بر باتری های قوی تر، راندمان کلی خودرو تا 25 درصد افزایش می یابد و این تعداد در زمستان به لطف پمپ حرارتی جدید به 40 درصد افزایش می یابد. بهبودهای مورد بحث در نهایت منجر به افزایش 30 درصدی برد رانندگی خودرو در مقایسه با نسل فعلی خودروهای الکتریکی BMW خواهد شد.
با توجه به اینکه بدنه این نمونه اولیه برای تولید انبوه به نظر می رسد، انتظار می رود ب ام و به زودی جزئیات بیشتری در مورد پیشرانه های نسل بعدی خودروی الکتریکی خود منتشر کند.
227227