بر اساس گزارش رویترز، شرکت های پخش جریانی برجسته مانند نتفلیکس و دیزنی قوانین جدید کانادا را به چالش می کشند که آنها را ملزم می کند پنج درصد از درآمد کانادایی خود را برای حمایت از اخبار و محتوای محلی اختصاص دهند.
دولت کانادا سال گذشته قانونی را تصویب کرد تا زمینه بازی را بین پخشکنندگان سنتی و شرکتهای بزرگ پخش آنلاین فراهم کند. هدف از این قانون این است که اطمینان حاصل شود که مارک های اصلی جریان در ایجاد محتوای کانادایی و ایجاد شغل مشارکت می کنند.
کمیسیون رادیو تلویزیون و ارتباطات از راه دور کانادا (CRTC) انتظار دارد سالانه 200 میلیون دلار کانادا (146 میلیون دلار آمریکا) از قوانین جدید جمع آوری کند که قرار است در ماه سپتامبر اجرایی شود.
شرکتهای استریمینگ استدلال میکنند که سیاستهای جدید مبنای قانونی ندارد و دولت کانادا بهطور ناعادلانه شرکتهای خارجی را هدف قرار میدهد. انجمن تصاویر متحرک کانادا (MPA-Canada) که نماینده قانونی نتفلیکس، دیزنی و سایر شرکت های پخش بین المللی است، درخواست هایی را برای بررسی این قانون به دادگاه فدرال ارائه کرده است.
انجمن فیلم کانادا در بیانیهای اعلام کرد: این قانون که سرویسهای پخش خارجی باید به تولید اخبار داخلی کانادا کمک مالی کنند، غیرمنطقی است و حداقل نیاز به بازنگری برای شرکتهای پخش بینالمللی دارد.