در آگهی کوتاهی که اخیراً در فیس بوک و توییتر منتشر شده است، مردی را می بینیم که از ویژگی Recall مایکروسافت برای جستجوی عبارت «من آن موجود صورتی ناز را کجا دیدم؟» استفاده می کند. استفاده می کند و سپس تصویری از سمندر مکزیکی به او نشان داده می شود. در حالی که مرد از لپ تاپ خود استفاده می کند و تصویر بزرگی از همان سمندر پشت سرش قرار دارد، این تبلیغ با شعار “یک لحظه آنچه را که دیده اید به خاطر بسپار” به پایان می رسد.
به نظر می رسد تبلیغ قابلیت Recall دلیل قانع کننده ای برای خرید کامپیوتر Copilot Plus باشد، اما ارائه ویژگی مذکور مدتی است که به تعویق افتاده و مایکروسافت حتی پس از دریافت بازخوردهای منفی فراوان از سوی کاربران و مطبوعات، آن را در دسترس قرار داده است. در نسخه های پیش نمایش ویندوز برای کاربران اینسایدر نیز. قطع کرده است
ایده Recall که دائماً از تمام فعالیتهای شما اسکرینشات میگیرد، از زمان معرفی با نگرانیهای جدی در خصوص حفظ حریم خصوصی مواجه شده است و حتی برخی از دولتها علیه آن موضع میگیرند. با توجه به این جنجال ها، نمی دانیم که Recall چه زمانی در دسترس عموم قرار می گیرد و آیا همان قابلیت هایی را خواهد داشت که مایکروسافت در زمان معرفی و تبلیغ به آن اشاره کرد یا خیر.
آگهی فراخوان اشاره ای نمی کند که این ویژگی چه زمانی در دسترس خواهد بود. بلکه نشان می دهد که اگر امروز یک کامپیوتر Copilot Plus خریداری کنید، به محض روشن کردن آن به Recall دسترسی خواهید داشت.
کامپیوترهای Kopilot Plus دسته جدیدی از لپتاپها هستند که با تمرکز بر ارائه ویژگیهای هوش مصنوعی در دستگاههای نازک و سبک طراحی شدهاند و قابلیت Recall نیز یکی از مزیتهای اصلی آنها محسوب میشود. این رایانه ها که از پردازنده های اسنپدراگون کوالکام با معماری ARM استفاده می کنند، برای رقابت مستقیم با تراشه های سری M اپل عرضه شده اند.
Recall فعالیت صفحه نمایش شما را کنترل می کند، هر چند ثانیه یک بار از صفحه نمایش عکس می گیرد و هر چیزی را که در رایانه خود می بینید ضبط می کند تا در صورت فراموشی، به راحتی بازیابی شود. در واقع به همین دلیل است که مایکروسافت از شعار «حافظه ویدیویی جدید شما» در تبلیغات خود استفاده می کند.