یکم جالب:موتورهای هیدروژنی مزایای زیادی دارند که عموم مردم را به کنار گذاشتن سوخت های فسیلی تشویق می کند. گسترش خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر نیز بسیار چشمگیر بوده است. با این حال موتور خاصی نتوانسته است مانند موتورهای بنزینی جایگاه خود را در بازار پیدا کند و به همین دلیل همچنان آپشن های جدیدی به چشم می خورد.
علاوه بر استفاده معمول از هیدروژن، برخی از سازندگان موتور در حال بررسی امکان سوختن هیدروژن با موتورهای احتراقی هستند. این نوآوری ناکارآمدتر است، اما بسیاری از ماهیت این موتورها را با حس و صدایی شبیه به موتور بنزینی حفظ می کند.
اما جدیدترین کانسپت موتور خودرو با تزریق آب کار می کند. این موتور خاص توسط مهندسان AVL Racetech، متخصصان توسعه فنآوریهای رقابتی و تامینکنندگان تیمهایی از فرمول یک تا NASCAR توسعه داده شده است.
این تیم در وب سایت خود از دستیابی به مدل احتراقی دو لیتری توربوشارژ خود خبر داد که 410 اسب بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه و 500 نیوتن متر گشتاور بین 3000 تا 4000 دور در دقیقه تولید می کند.
برای دستیابی به این داده ها، آنها خاطرنشان می کنند که تزریق آب گرم به سیستم ورودی مهم است. با انژکتورها، آب به منیفولد هوای ورودی پاشیده میشود، روشی که سیستم هیدروژنی یکنواختتر را تضمین میکند و از خودسوزی یا انفجارهای زودهنگام که میتواند به عمر مفید موتور پایان دهد، جلوگیری میکند. هدف نهایی این است که این مدل با خنک کردن هوای خروجی از توربوشارژر با فشار بالاتر در محفظه احتراق کار کند.
این شرکت ادعا می کند که این یک گزینه جالب برای پیشرانه پیل سوختی است، زیرا امکان تبدیل موتورهای احتراق بنزینی به هیدروژن را بدون اضافه کردن هزینه زیادی فراهم می کند. این نوع موتور جدید نیست و برندهای دیگری مانند BMW سعی در پیاده سازی آن داشتند. آنها آب را به منیفولد تزریق کردند تا دمای هوای رسیدن به محفظه احتراق را کاهش دهند.
موتورهایی که با آب کار می کنند می توانند شانس دوم داشته باشند و جایگاه خود را در بازار پیدا کنند. برای رسیدن به این هدف باید با دیگر گزینه های محبوب رقابت کنند.
منبع: اکوتیسیا
54322