یکم جالب:داستان گران ترین بوگاتی ویرون که تا به حال ساخته شده داستان جالبی است. مالک اصلی این خودرو عاشق نسخه ویژه ویرون 16.4 پور سانگ بود و در عین حال نسخه گرند اسپرت ویتز را می خواست. Pur Sang به لطف کناره های آلومینیومی صیقلی و هسته فیبر کربنی خود متمایز بود. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، قطعات آلومینیومی مستعمل برای ساخت این خودرو به یکدیگر جوش داده شدند و سپر جلو که به نظر می رسید از آلومینیوم ساخته شده بود، در واقع رنگ آمیزی شده بود.
این برای شخصی که گرند اسپورت ویتز را سفارش داد به اندازه کافی خوب نبود. او یک ویرون می خواست که در قطعات آلومینیومی غوطه ور باشد و به هم جوش نخورد. مهندسان بوگاتی یک برنامه ویژه CAD ایجاد کردند و تعیین کردند که 20 تن آلومینیوم مورد نیاز است و ساخت این خودرو بسیار گران است. خودروساز فرانسوی این خبر بد را به صاحب خودرو اعلام کرد اما مالک دست از تلاش برنداشت.
طبق گفته مکاترونیکس، که اکنون مسئولیت فروش این خودرو را بر عهده دارد، مالک اصلی تنها شخصی بود که هر یک از شش مدل Grand Sport Vitz Legends و چندین ویرون سوپر اسپورت را سفارش داد. او تهدید کرد که اگر بوگاتی ویتز آلومینیومی مورد نظر خود را نسازد، تمام سفارشات را لغو خواهد کرد. بوگاتی بیش از دیگران برای ساخت این ویرون زمان صرف کرده است.
در حالی که دقیقا مشخص نیست که مالک اصلی چقدر پرداخت کرده است، به نظر می رسد این تغییرات به تنهایی بیش از قیمت اصلی گرند اسپورت ویتز 2.5 میلیون دلاری بوده است.
در تضاد با بدنه آلومینیومی صیقلی خودرو، داخل خودرو با چرم قرمز روشن و دوخت مشکی که عبارت “Kaq” مزین شده است، تزئین شده است. مقدار زیادی فیبر کربن براق در سرتاسر کنسول مرکزی وجود دارد. مالک اصلی تنها 750 کیلومتر با این خودرو پیموده است.
منبع: ماشین های سواری
227322